Blog pentru odihnă sănătoasă

Ce este insomnia cronică și cum o poți trata?

Când orele târzii în noapte te prind treaz, faci eforturi ca a doua zi la serviciu să îți duci task-urile la bun sfârșit, înseamnă că insomnia îți creează probleme și ești în căutarea unei soluții. 

Oboseala, energia scăzută, dificultatea de concentrare, tulburările de dispoziție și scăderea performanței la locul de muncă sunt simptome ale insomniei. În funcție de durată și frecvența cu care apare, insomnia poate fi:

  • de scurtă durată – insomnie acută > poate dura de la o noapte la câteva săptămâni;
  • de lungă durată – insomnie cronică > persoana are insomnie cel puțin trei nopți pe săptămână timp de trei luni sau mai mult;

Ce este insomnia cronică?

Insomnia cronică se manifestă prin tulburări de somn care apar cel puțin trei nopți pe săptămână și durează minim trei luni (uneori se întinde pe perioade lungi, de ani la rând). Simptomele insomniei cronice pot fi:

  • dificultatea de a adormi
  • trezitul noaptea
  • trezitul mai devreme decât ora dorită
  • somnolență în timpul zilei sau oboseală
  • lipsa calității somnului (stare de oboseală după o noapte dormită)
  • schimbări radicale de dispoziție (iritabilitate, depresie, anxietate)
  • dificultate de concentrare și pierderi de memorie
  • lipsă de coordonare, creșterea șanselor de a greși
  • dificultate de socializare
  • îngrijorare foarte mare cu privire la starea de insomnie

Cum tratezi insomnia cronică?

Cel mai probabil te ferești de factorii perturbatori principali ai somnului, precum consumul de cofeină și alcool seara. Dacă problemele cu somnul persistă, deși ai încercat să te relaxezi și să te obosești pentru a adormi, iată mai jos câteva sfaturi pentru a trata insomnia cronică:

Consultă un terapeut

Cu cât te lupți mai mult împotriva insomniei, cu cât îți faci mai multe griji, cu atât mai mult acest fapt creează starea de insomnie. Un psihoterapeut te va ajuta să identifici factorii care favorizează apariția insomniei (stil dezorganizat de viață, stres prelungit, depresie). De multe ori cauza insomniei este de ordin psihologic, astfel că o sedință pe săpămână cu un psiholog te va ajuta ca în timp să îți îmbunătățești calitatea somnului.

Creează un mediu de dormit confortabil

Temperatura, iluminatul și zgomotul trebuie controlate pentru ca tu să poți adormi și să nu te trezești peste noapte. Nu lucra la laptop în pat, dar nici în dormitor, nu folosi smartphone-ul, obiectivul este ca dormitorul să fie asociat cu somnul, astfel creierul și corpul să obțină un semnal puternic că este momentul să adormi când ai intrat aici.

Investește într-o pernă și o saltea nouă

Îmbunătățirea somnului vine și cu ajutorul unei perne și a unei saltele bune. Dacă îți place să dormi pe o parte, alege o pernă care să îți sprijine capul, gâtul și umărul în mod confortabil. Așază o pernă între genunchi pentru a-ți menține coloana aliniată în mod natural. O pernă cu spumă de memorie, ergonomică și tratată cu Aloe Vera poate fi ideală pentru un somn bun. Aceasta ia forma capului, susține coloana, iar țesătura cu adaos de Aloe Vera te ajută să te relaxezi.

Salteaua are de asemenea un rol important pentru calitatea somnului. Un produs de calitate elimină punctele de presiune și menține fiecare parte a corpului în poziția corectă pe toată durata nopții. Salteaua de pat Somnart cu 7 zone de confort și lavandă este ideală pentru orice poziție de dormit, iar husa tratată cu lavandă are efect calmant, fiind ideală pentru un somn odihnitor.

Discută cu doctorul despre un tratament medicamentos

Când ai încercat o serie de bune practici pentru combaterea insomniei și nu au funcționat, tratamentul medicamentos pe termen scurt (zile – săptămâni) poate fi recomandat, ca de exemplu administrarea melatoninei. 

Cel mai bine este să discuți cu un medic înainte de a lua orice medicament sau supliment care să te ajute să dormi.

Ne confruntăm foarte mult cu stres, de cele mai multe ori din cauza jobului. Este important să pui prioritară starea ta de sănătate și să elimini pe cât de mult posibil factorii declanșatori ai stresului. Nu te suprasolicita și nu sta peste program. 

Adoptă un stil de viață sănătos (inclusiv o dietă corespunzătoare), acordă atenție detaliilor precum o pernă din spumă cu memorie sau o saltea nouă și nu îți face griji în privința insomniei pentru a nu alimenta de fapt această stare. 

One thought on “Ce este insomnia cronică și cum o poți trata?

  1. Pingback: Tulburări de somn - simptome, cauze, cum să îmbunătățești calitatea dormitului - Somnart

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

somnart.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord