Blog pentru odihnă sănătoasă

Cauzele insomniei – ce îți afectează somnul cel mai mult?

Insomnia este una dintre cauzele care ne afectează serios viața, fiind principala vinovată pentru problemele de sănătate cu care ne putem confrunta. Scăpată de sub control, insomnia ne poate periclita și cariera sau viața de familie, lipsa unui program de somn adecvat putând în scurt timp facilita instalarea depresiei. Stresul, consumul excesiv de cafea sau nicotină și tulburările hormonale sunt principalele cauze ale instalării insomniei.

Din fericire, insomnia se poate trata, în primul rând prin modificarea obiceiurilor pe care le avem înainte de culcare. Dacă și tu ai probleme în a adormi la o oră decentă, pentru a-ți asigura un somn odihnitor, am pregătit pentru tine, mai jos, cele mai importante sfaturi pe care le poți urma cu ușurință. 

Iată care sunt principalele cauze ale insomniei.

Lipsa confortului

Dacă nu consideri că somnul pe o saltea de calitate este important, înseamnă cu nu ai testat niciodată un pat confortabil. Salteaua sau topperul pe care corpul tău se odihnește timp de aproximativ opt ore sunt esențiale pentru o regenerare completă a organismului și pentru dimineți în care te trezești zâmbind. Calitatea unei perne pe care îți sprijini capul este la fel de importantă și direct proporțională cu cea a somnului adânc de care te vei bucura. Nici lenjeria de pat nu trebuie neglijată, a cărei material trebuie să fie unul ușor, care nu se electrizează și care nu menține corpul încins.

Temperaturi extreme

Și dacă tot a venit vorba de corp încins, e important să îți asiguri o temperatură prielnică somnului, dacă vrei să reușești să adormi curând. Medicii recomandă ca aceasta să nu depășească valoarea de 18 grade în încăperea în care te odihnești peste noapte. Dacă această temperatură ți se pare prea scăzută, poți trage aproape o pilotă, cu care să te învelești, cât timp capul și mâinile rămân la exteriorul acesteia, comandând creierului starea de repaus total. 

Lipsa melatoninei 

Melatonina este un hormon care controlează somnul. Expus la lumină puternică, organismul se află în imposibilitatea de a produce această substanță, drept urmare senzația de somn va întârzia să apară. Televizorul, tableta, laptopul sau telefonul mobil folosesc display-uri cu lumină albastră, care mențin creierul activ. Renunță la a folosi aceste dispozitive cu cel puțin o oră înainte de culcare și alege în locul acestora să citești o carte și să savurezi un ceai din plante. O baie caldă, dar nu fierbinte, cu săruri, va ajuta și mai mult la inducerea stării de somnolență.

Alimentația copioasă

Nu este suficient să iei cina cu două-trei ore înainte de a merge la culcare, pentru a te putea odihni corespunzător, ci trebuie să fii atent și la ce anume alegi să consumi la ultima masă din zi. Produsele lactate, în special brânzeturile, ciocolata, alcoolul, băuturile cu cafeină, carnea procesată sau cea afumată ori alimentele picante, toate îți pot reduce din orele de somn, pentru că organismul tău va fi preocupat cu digestia acestora.

Dacă te gândeai că cel mai bine ar fi să consumi legume la cină, e bine să știi că nu toate sunt indicate pentru această masă. De exemplu broccoli, varza, fasolea, castraveții sau usturoiul se digeră greu și pot provoca gaze intestinale, care nu te vor lăsa să te odihnești. 

Ajută-ți corpul să se relaxeze și odihnește-te corespunzător, aplicând sfaturile de mai sus. În cazul în care starea ta generală nu se îmbunătățește și nu reușești să îți reglezi programul de somn, adresează-te unui medic, care te poate îndruma către un tratament medicamentos. Nu ignora insomnia și ia măsuri cât mai curând împotriva ei!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

somnart.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord