Blog pentru odihnă sănătoasă

Care sunt cele mai sanatoase pozitii de dormit?

Adoptarea unui stil de viata sanatos reprezinta un aspect care ne preocupa tot mai mult, pe fiecare dintre noi. Stiai ca pozitia in care dormi de obicei are un impact major asupra calitatii somnului tau si, prin urmare, asupra sanatatii tale generale? 

Adoptarea unei posturi inadecvate in timpul somnului poate provoca dureri de spate si de gat, poate reduce gama de beneficii pe care odihna corespunzatoare o ofera, poate contribui la dezvoltarea circulatiei defectuoase si la aparitia durerilor de cap, a apneei in somn sau a altor afectiuni, care iti pun sanatatea in pericol. 

Din acest motiv, este important sa cunosti care sunt cele mai sanatoase pozitii de dormit, pentru a beneficia de avantajele odihnei de care organismul tau are nevoie.

 

CUPRINS

Pozitia de dormit pe spate – Avantaje si dezavantaje

Pozitia de dormit pe o parte – Ce trebuie sa stii despre aceasta

Pozitia de dormit pe burta – Aspecte importante pentru odihna ta

 

Pozitia de dormit pe spate – Avantaje si dezavantaje

Chiar daca pozitia de dormit pe spate nu este cea mai populara (conform studiilor efectuate, doar 8% dintre persoane adopta aceasta pozitie), aceasta este considerata cea care ofera cea mai completa gama de beneficii. 

Iata de ce:

  • Atunci cand dormiti pe spate, capul, coloana vertebrala si gatul beneficiaza de o pozitie neutra, care permite odihna adecvata. In acest caz, nu se exercita o presiune suplimentara asupra acestor zone ale corpului, fiind eliminat riscul confruntarii cu durerile specifice dormitului in pozitii inadecvate.
  • Dormitul pe spate are efecte benefice si in ceea ce priveste eliminarea refluxului acid al organismului. Pentru aceasta, este recomandat sa optati pentru perne care se ridica si sustin capul in maniera optima, astfel incat si restul corpului sa fie pozitionat corect, in special zona abdominala. 

Desi pozitia de dormit pe spate este cea mai recomandata de specialisti, aceasta nu este cea mai indicata in cazul persoanelor care se confrunta cu simptomele specifice apneei in somn. Acest lucru se datoreaza faptului ca aceasta postura poate cauza blocaje la nivelul tubului respirator, in cazul acestor persoane si poate accentua sforaitul in timpul perioadei de odihna. Descopera, in cele ce urmeaza, care sunt recomandarile specialistilor in cazul persoanelor care se confrunta cu aceste probleme. 

 

Pozitia de dormit pe o parte – Ce trebuie sa stii despre aceasta

Pozitia de dormit pe o parte presupune mentinerea trunchiului si a picioarelor relativ drepte in timpul somnului. Principalul avantaj al acestei posturi este reprezentat de contributia acesteia la scaderea refluxului de acid, fiind astfel considerata ideala pentru persoanele care se confrunta cu aceste simptome. 

In plus, atunci cand dormiti pe o parte, coloana vertebrala este alungita, fiind eliminate astfel durerile de spate si de gat, intalnite in cazul persoanelor care adopta alte pozitii de dormit. Din acest motiv, aceasta postura a corpului este recomandata si persoanelor care se confrunta cu simptomele specifice apneei in somn. 

 

Pozitia de dormit pe burta – Aspecte importante pentru odihna ta

Pozitia de dormit pe burta este considerata a fi cea ideala, in cazul persoanelor care sforaie in timpul somnului. Cu toate acestea, postura respectiva nu este cea recomandata, in mod special, de catre specialisti. Conform studiilor efectuate, doar 7% dintre adulti adopta aceasta pozitie de dormit. 

Principalul sau dezavantaj este reprezentat de faptul ca nu permite pastrarea, cu usurinta, a coloanei vertebrale intr-o pozitie neutra, in timpul somnului. In schimb, aceasta postura exercita presiune suplimentara asupra muschilor si a articulatiilor, ceea ce poate conduce la aparitia simptomelor de amorteala, furnicaturi, dureri si nervi iritati, atunci cand este mentinuta timp indelungat. 

Daca nu reusiti sa renuntati complet la aceasta pozitie de dormit, specialistii recomanda sa incercati alternarea acesteia, pe perioade scurte, cu alte posturi si mentinerea fetei in jos, pentru a permite deschiderea cailor respiratorii superioare. Atunci cand capul nu este mentinut intr-o parte, chiar daca dormiti pe burta, iar fruntea este sprijinita pe perna de dormit, veti putea respira mai bine, in timpul somnului.

Prin urmare, pozitia de dormit pe spate este cea mai populara si cea recomandata in cazul persoanelor care nu se confrunta cu simptomele aferente apneei in somn. Acestia din urma vor beneficia mai mult de pe urma adoptarii pozitiei de dormit pe o parte. Postura de somn pe burta este cea mai putin recomandata, fiind indicata alternarea sa cu celelalte pozitii de dormit, cu evitarea mentinerii capului intr-o parte, pentru facilitarea respiratiei. 

Salteaua si perna potrivite te pot ajuta să ai un somn cat mai odihnitor si sa iti mentii coloana vertebrala in pozitia corecta. Tehnologia Memory Foam a fost special creata pentru a te ajuta să iti relaxezi muschii complet si sa te trezesti fresh, gata pentru o noua zi. 

La Somnart iti oferim o gama larga de produse gandite pentru o odina sanatoasa – intra acum pe site si vezi ce se potriveste stilului tau de dormit!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

somnart.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord