Blog pentru odihnă sănătoasă

Care sunt cele mai bune ore de somn?

În afară de hrană sănătoasă, oxigen și gânduri, corpul fiecăruia dintre noi se mai hrănește și cu somn. Iar dacă fără mâncare solidă organismul nostru poate rezista câteva zile în șir, privarea de odihnă pe timpul nopții poate duce în foarte scurt timp la pierderi de memorie, halucinații, extenuare și chiar moarte. Un corp care nu are parte de un program de somn sănătos va ajunge, în primă instanță, să se îngrașe, ca mai apoi să cedeze. 

Nu doar somnul este important pentru un organism în putere, ci și orele la care alegem să ne bucurăm de acesta. Dacă ți-ai propus să îți îmbunătățești calitatea somnului și vrei să te bucuri din nou de energie pe tot parcursul zilei, acest articol îți va fi de mare ajutor, pentru că ți-am pregătit toate informațiile referitoare la orele ideale pentru odihnă. Iată ce trebuie să știi!

Regula de opt ore, detronată

Mai mult ca sigur, ai tot auzit vorbindu-se despre faptul că cel mai bun somn este cel care însumează opt ore. Ultimele studii arată că nu e suficient să dormim o treime din zi, ci mai importante sunt orele pe care le petrecem pe tărâmul viselor. Mai exact, se pare că între orele 22:00 și 24:00 oricine care își dorește să se trezească a doua zi fresh trebuie să meargă la culcare.

Nimic mai simplu, ți-ai putea spune, dar te surprinzi în fiecare noapte după miezul nopții cu ochii în tavan sau butonând telefonul și te întrebi ce e de făcut pentru a putea schimba asta? Iată câteva trucuri pe care le poți aplica pentru a putea adormi mai curând:

  • schimbă salteaua! – confortul patului tău poate fi cel care te invită la visare. Odihnindu-ți corpul pe o saltea de calitate, creierul tău va primi mai curând informația că ești gata să adormi. Nu neglija acest aspect, iar dacă salteaua pe care o ai deja pe pat și nu vrei să o înlocuiești nu este suficient de confortabilă, apelează la un topper nu foarte moale, care să permită coloanei să rămână dreaptă pe tot parcursul nopții;
  • fă o baie fierbinte – cu aproximativ o oră înainte de momentul în care vrei să adormi, aruncă în cada cu apă suficient de caldă câteva granule cu sare de baie pe bază de levănțică sau mușețel, care te va ajuta să scazi nivelul de stres al organismului și te va moleși suficient cât să îți dorești cât mai curând să pui capul pe pernă. Nu exagera cu temperatura apei, care îți poate deshidrata pielea, dacă este mult prea fierbinte;
  • bea un ceai din plante – valeriana sau teiul pot face minuni, dacă le înăbușești și prepari un ceai din ele. Nu pune mai mult de un pliculeț într-o cană, dacă apelezi la varianta cea mai simplă de a prepara o infuzie, pentru a evita efectele adverse ale acestor plante;
  • setează o temperatură ideală pentru somn – știai că termenul „la temperatura camerei” este folosit astăzi greșit? Expresia își are rădăcinile acum zeci de ani, când recomandarea somelierilor era aceea de păstrare a vinului roșu la temperatura camerelor din vechile castele, care nu depășea valoarea de 18 grade, temperatură ideală și pentru somn. Dacă ți se pare mult prea scăzută, ține aproape o pilotă subțire, în cazul în care ți se face frig peste noapte, dar lasă capul și mâinile să se relaxeze în afara ei. Te vei trezi fără cearcăne, pungi sub ochi sau ten umflat și foarte bine odihnit.

Melatonina, secretul somnului 

Încă din prima zi de viață, corpul nostru secretă un hormon care ne ajută să adormim mai ușor și care poartă numele de melatonină. La copii, acesta se eliberează în corp mai des, tocmai pentru că organismul este în continuă creștere și are nevoie de mai mult somn. Odată cu atingerea vârstei adolescenței, orele de eliberare ale melatoninei se stabilizează în intervalul 22:00 – 24:00, iar începând cu vârsta a treia, acestea sunt cuprinse între orele 20:00 și 2:00. 

Așadar, un adult care vrea să își mențină memoria și atenția perfecte pentru cât mai mult timp trebuie să doarmă neapărat între ora 10 și 12 noaptea. 

Cercetările au demonstrat faptul că cei care se odihnesc în acest interval orar și au un program fix de somn reușesc să își păstreze nivelul de stres scăzut și fac față mai bine provocărilor de zi cu zi. Tu când ai adormit ultima dată mai devreme de miezul nopții?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

somnart.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord